Bram Stoker

Irish author Abraham Stoker was born on 8 November 1847.
He wrote novels and short stories under the name Bram Stoker. The most famous of his works is the 1897 Gothic horror novel Dracula.

Here are three quotes from that novel:

🦇 “No man knows till he has suffered from the night how sweet and dear to his heart and eye the morning can be.”

🦇 “Keep it always with you that laughter who knock at your door and say, ‘May I come in?’ is not the true laughter. No! he is a king, and he come when and how he like. He ask no person; he choose no time of suitability. “

🦇 “For life be, after all, only a waitin’ for somethin’ else than what we’re doin’; and death be all that we can rightly depend on.”

Lo scrittore irlandese Abraham Stoker nacque l‘8 novembre 1847
Compose romanzi e racconti sotto il nome di Bram Stoker. La più famosa delle sue opere è il romanzo horror gotico del 1897 Dracula.

Ecco tre citazioni da quel libro:

🦇 “Nessuno può sapere, finché non ha passato una notte di patimenti, quanto dolce e prezioso al suo cuore e agli occhi possa essere il mattino.”

🦇 “Tenete sempre amente che la risata che bussa alla porta e chiede: ‘Posso entrare?’ non è una vera risata. No! Il riso è un re, e viene quando e come gli pare. Lui non chiede a nessuno e non sceglie il momento più adatto. “

🦇 “Perché la vita, in fondo, è solo un’attesa di qualcos’altro, diverso da ciò che stiamo facendo; e la morte è l’unica cosa che sicuramente verrà a farci visita”.

45 thoughts on “Bram Stoker

  1. Il libro mi è piaciuto molto anche proprio il modo di scrittura, direi che mi ha appassionata questa lettura. Di Bram Stoker non ho letto nessun altra narrativa, però quasi quasi m8 metto alla ricerca se trovo qualche sua opera in eBook. Buona serata carissima amica 😘

    Liked by 1 person

  2. Anche se mi tengo alla larga dalle letture paurose, Dracula l’ho letto e devo dire mi ha molto appassionato. Però una cosa è certa, non andrò mai nei catelli sperduti della Romania! Hai visto mai???? 🙂

    Liked by 1 person

    1. Devono essere spaventosi. ma affascinanti, se visitati in compagnia e di giorno .. purtroppo anni fa, quando avrei dovuto partecipare a un viaggio in Romania, mi sono ammalata e e sono stata costretta a rinunciare

      Like

  3. I’m so glad to knew that , this famous Author written story of Dracula 👌🌷🙏
    After my marriage in Malaysia first I saw the English movie *Dracula rises from the grave 🌷
    I’m so frightened many days in nights , my husband laugh at me 😊 nicely you written article ♥️🙏

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s